Kuidas valida endale mootorratta kiivrit

Mootorratta kiivri ostmine võib tunduda keerukas protsess – eri poodides on müügil sadu erinevaid kiivreid. Värvivaliku osas me täna sind aidata ei saa (kuigi arvesta, et neoonvärvid on liikluses kõige paremini nähtavad!), küll aga räägime praktilisest poolest. Loe see postitus läbi ja saad teada, kuidas 5 sammuga endale mootorratta kiiver valida.

Vali endale meelepärane kiivritüüp

Kinnine kiiver

see on kõige levinum kiivristiil, mis koosneb kogu pead kaitsvast kiivrist ja visiirist.

Avatud kiiver

ilma kaitsva lõuaosata. Sellise kiivriga saab mugavalt juttu ajada või vett juua, aga peamiselt kantakse avatud kiivrit stiili pärast. Turvalisuse huvides tasub seda kiivritüüpi vältida, sest avarii korral on suur võimalus just nägu/lõug ees vastu lenksu või asfalti lennata.

Avatava lõuaga kiiver

näeb välja nagu kinnine kiiver, aga lõuaosa saab vajadusel üles lükata, näiteks sõidupausi ajal või väga palava ilmaga rahulikult sõites. Avatava lõuaga kiivrit eelistavad tihti need motomehed ja -naised, kes mitmekesi koos reisimas käivad.

Krossikiiver

väga hea ventilatsiooniga, sest visiiri asemel on prillid, eessõitja pori ja
kiviklibu kaitseks on nokk. Mõeldud peamiselt maastikul kasutamiseks, maanteesõidul puhul on tuule eest liiga vähe kaitset. Ka nokk võib tuule alla võtta ja kiivrit ülespoole suruda.

Adventure kiiver

on hübriid kinnisest kiivrist ja krossikiivrist. Maanteesõidul kaitseb visiir
tuule ja tuulemüra eest, kruusal ja metsas sõites saab visiiri üles lükata ja krossipillid ette
panna. Nokk on osadel mudelitel ka eemaldatav.

Mis funktsioonid peaks kiivril olema?

Nagu juba eespool mainitud, võib mõnel kiivril lõuaosa olla avatav, teisel jälle nokk ees. Veel on mugav vidin integreeritud päikesevisiir, mida saab vajadusel ette tõmmata. Kas vajad telefoni käed-vabad süsteemi või soovid grupis sõites juttu ajada? Osadel kiivritel on juba sisseehitatud kõlarid-mikrofonid, mõnel jälle eraldi kohad kõlarite jaoks. On võimalik, et sideseadme saab lisada ka kiivrile, millel pole spetsiaalset kohta kõlarite jaoks, aga seda peab katsetama, et kas kõrvade juures on piisavalt ruumi. Kõige hullem on see, kui sideseadme kõlarid sul sõidu ajal pidevalt kõrvade peale vajutavad. Arvesta ka sellega, et kõik lisafunktsioonid kaaluvad midagi ja selle võrra muutub kiiver raskemaks. Samas, kallimad kiivrid omakorda kasutavad paremaid ja kergemaid materjale, seega kallis ja funktsionaalsem kiiver võib kaaluda isegi vähem kui lihtne odav kiiver.